Vergrotend

God is steeds vergrotend en scheppend bezig

Auteur/artiest:

Wagenaar, Klaas

God is steeds vergrotend en scheppend bezig - God is steeds liefdevoller met zijn kinderen ... Lees meer

ISBN:9789082473308
Levertijd: 1 - 3 werkdagen
Uitgever: Jongboek
Datum uitgave: november 2015
  • Verzending via PostNL
  • Cadeautje? Laat het inpakken
  • Diverse bezorg- en afhaalopties
  • Korting bij grotere aantallen
€ 12.50

God is steeds vergrotend en scheppend bezig - God is steeds liefdevoller met zijn kinderen bezig


Het bekende boek ‘Het gebed van Jabes’ van Dr Bruce H. Wilkinson zegt: ‘Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten.’ (1 kron.4 : 10). Het boek ‘Vergrotend’ is het vervolg hierop met het gebed van Gods kind: ‘Here leer mij door de Heilige Geest, in vertrouwen op U, steeds meer liefhebben en de wereld overwinnen.’ (1 Joh. 5:4 en 2 Thess.1:3), en leer mij door te breken naar het liefhebbende leven.’


God is oneindig , dus vergroot Hij ook oneindig. Hij schept door hier beperkingen aan op te leggen. Scheppen is verkleinen van de oneindigheid tot eindig en hiermee aan de tijd onderworpen worden. Al het geschapene is dus aan tijd gebonden. Met dat scheppen is God doorlopend bezig. We beschrijven tijd als volgt: Het enige wat bestaat is NU. Van moment tot moment, dus met het tijdsverloop, schept God steeds alles opnieuw en evolueert daarmee Zijn schepping. Bij het aanbreken van het volgende moment, vergaat het vorige komt het nieuwe. Schepping en evolutie is dus één doorlopend gebeuren in Gods handen.


‘God is steeds liefdevoller bezig’ legt uit, dat God door de eeuwen heen de mensen liefheeft, maar dat de mens een langdurig ontwikkelingsproces ondergaat, voordat ze hierop reageert met wederliefde. Pas na Jezus’ opvaren naar de hemel begon Hij via de Heilige Geest rechrstreeks met Zijn kinderen te communiceren door Zijn inwoning in elk van hen. Vooral in de steeds toenemende vervolging van deze tijd zien we , dat Zijn relatie met Zijn kinderen zich steeds verder verdiept en uitbreidt, naarmate de vervolging toeneemt.


Over de auteur

Klaas Wagenaar was landmeter en evangelist in Dordrecht tot hij in 1989 met pensioen ging. Hij was tevens auteur van 7 schoolboeken voor het middelbaar onderwijs (5 technische em 2 evangelische boeken). Sinds 1990 is hij woonachtig in Salvador, Brazilië en werkzaam als evangelist- sociaal werker in de krottenwijken van Salvador. Hier is hij ook bezig met geloofsopbouwende boekjes te schrijven in de Verbreek -De- Grenzen-Serie; ‘Vergrotend ‘is het eerste boekje dat nu gepubliceerd is. http://www.doorbreekdegrenzenserie.nl

ISBN / EAN : 9789082473308
Auteur : Wagenaar, Klaas
Uitgever : Jongboek
Pagina's : -1
Aantal beoordelingen: 1 Gemiddelde beoordeling: 3

Deel uw mening met anderen en geef door wat u van dit boek vindt!

Beoordeling *

Uw emailadres zal niet openbaar worden gemaakt.

Recensie Kameel.nl (Peter Vlok)

3
15 februari 2016

God is steeds liefdevoller bezig
Dit is het eerste boek in de serie over het verbreken van grenzen. God is zonder grenzen. Hij wil dit terugzien in ons leven, omdat Hij ons geschapen heeft, samen met Hem, onbeperkt te vergroten. Dat is de grondtoon van dit boek en van de serie. De titel geeft me nog weinig idee van wat ik van het boek kan verwachten... Het is voor mij een enigszins mysterieuze aanduiding. De schrijver wordt niet geintroduceerd en zoeken op internet levert ook niet veel op. Het boek is een vervolg op het gebed van Jabes door Dr. Bruce H. Wilkinson, gebaseerd op 1 Kronieken 4:10. Jabes riep God aan: "Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten." Maar om daar nu een heel verhaal aan te verbinden...?


Hoofdstuk 1 gaat over God kennen, hoofdstuk 2 over het liefhebbende leven, hoofdstuk 3 over het gebed des Heren, hoofdstuk 4 heet de explosie van Gods liefde in China, een drie-weekse gebedskalender. Bijbelcitaten (onder andere de Bergrede en Het Onze Vader) worden geillustreerd met getuigenissen: aangrijpend, schokkend vaak, maar ook bemoedigend - sprekend van Gods werk en oproepend tot gebedswerk.


Waarom wel lezen:
vanwege de vele aangrijpende en bemoedigende getuigenissen van Gods werk in mensen.
Waarom niet lezen: ontbreken exacte bronvermeldingen. En nogal wat drukfouten ontsieren de tekst.
Aantal sterren: 3


Peter Vlok, februari 2016
Lees meer recensies van Peter Vlok

Van bestelling tot levering: snel, makkelijk en vertrouwd

© 2011 - 2024 Kameel.nl (onderdeel Van A tot Zending B.V.)